Zadání:
Střední škola potřebovala spolehlivého poskytovatele IT služeb, který by zajistil kompletní správu své IT infrastruktury. Hlavními požadavky byly správa serverů a sítě, zajištění bezpečnosti, efektivní správa až 500 připojených zařízení, zálohování dat, monitoring systému a centrální správa zařízení. Důraz byl kladen na stabilitu, spolehlivost, bezpečnost celého IT prostředí a technickou podporu, která by byla schopná rychle reagovat na případné problémy.
Řešení:
Pro zákazníka jsme nasadili moderní technologie a zajišťujeme komplexní správu IT infrastruktury. Firewall Fortigate nahradil SophosXG210 a zajišťuje pokročilou ochranu, segmentaci sítě a analýzu provozu, což zvyšuje bezpečnost a plynulost provozu.
Správu zařízení zajišťuje systém Endpoint Central od firmy ManageEngine, který umožňuje centrální správu, instalace, aktualizace, správu patchů a monitorování zařízení v reálném čase. Automatizované procesy zefektivňují nasazení softwaru a bezpečnostních politik.
Správa hesel a session management probíhá přes Password Manager Pro také od ManageEngine. Tento systém spravuje hesla, automatizuje jejich rotaci a umožňuje bezpečné sdílení přístupů. Session management zajišťuje monitorování a řízení přístupů k systémům.
Monitoring IT infrastruktury provádíme pomocí Zabbixu, který sleduje servery, síť a zařízení v reálném čase. Zabbix nabízí automatická upozornění na problémy a dlouhodobý sběr dat, což umožňuje efektivní reporting.
Spravujeme serverovou infrastrukturu se dvěmi fyzickými servery. Jeden z nich je Dell s šesti VM na Hyper-V, kde běží DC, File server atd.. Druhý je od výrobce HP a na platformě VMware běží zmiňované systémy, které jsme nasadily u zákazníka(každý na vlastní VM) : Endpoint central, Password manager pro, Zabbix, Unifi, Eset, Nakivo. Zajišťujeme aktualizace firmwaru a monitoring zdraví a výkonu.
Routery a 25 switchů Unifi spravujeme s důrazem na segmentaci sítě a aktualizace. Řešíme problémy s konfigurací a provozem sítě. Spravujeme 30 WiFi přístupových bodů, které podporují až 500 zařízení. Provádíme pravidelné aktualizace a optimalizaci připojení.
Antivirové řešení ESET NOD32 denně monitorujeme a interpretujeme výstupy, zároveň zajišťujeme centrální správu a reakci na hrozby. Síťové logy archivujeme a analyzujeme pomocí Sophos firewallu. Denní vyhodnocování a archivace logů pomáhá identifikovat a řešit bezpečnostní hrozby.
Zálohování dat probíhá pravidelně pomocí Nakivo, čímž zajišťujeme obnovu dat v případě potřeby. Spravujeme také cloudové prostředí MICROSOFT ENTRA ID.