Modelový případ:
Obchodní zástupce firmy, která má kancelář v Pardubicích, se chce na 30 minut sejít s klientem z Hradce Králové. I přesto, že se jedná o dvě nejbližší krajská města, zpáteční cesta mu zabere přibližně hodinu.
V případě, že se s klientem spojí on-line, mu schůzka, která bude trvat 30 minut, zabere opravdu pouze 30 minut, namísto obvyklých 1,5 h. Obchodník tedy může v tomto případě za stejnou dobu realizovat 3x více obchodních schůzek.
Pokud vezmeme v potaz předchozí modelový případ s Hradcem a Pardubicemi, musí zmiňovaný obchodník absolvovat cestu o vzdálenosti přibližně 50 km, dle tabulkových výpočtů mu náleží cestovní náhrady přibližně 322 Kč, pokud by jel vlastním automobilem.
Pokud máte schůzky často a na větší vzdálenosti, náklady se dostávají do řádu tisíců až statisíců.
Říká se, že osobní kontakt nic nenahradí. Toto tvrzení nelze vyvrátit.
Ovšem zamysleme se nad tím z druhé strany. Tím, že s pomocí on-line komunikace nemáte žádné finanční ani časové výdaje na cestování, můžete být s týmem nebo s klienty v kontaktu několikanásobně častěji. To zlepšuje vzájemné vztahy a dodává oběma stranám pocit, že kdykoliv bude potřeba něco probrat, je to možné.
Byznys téměř nikdy není o jedné osobě. Dodavatelé a distributoři tvoří oporu prodejci. Klient si rád nechá poradit od jeho odborného konzultanta. V pracovních týmech se vyskytují různorodé specifikace a je fajn, když se k dáné problematice může vyjádřit více lidí.
Při jednání není příjemnější pocit, než vědět, že pomocí odeslání jednoho odkazu můžete okamžitě přizvat někoho, koho budete mít za zády, i když se nachází stovky kilometrů daleko.